Jabłecznik dla leniwych :D


Hej, hej dawno mnie tu nie było ;)

Wiecie dużo zajęć, nowy rok, nowe postanowienia.
Mam jedno big ! ale to na inny wpis, na który się już zbieram trochę czasu !

Dobra nie o tym! Obiecuję dodawać jeden wpis tygodniowo lub co dwa tygodnie :D  !

Mam parę przepisów, a parę jeszcze udoskonalę.

Dziś mam przepis, który pierwotnie nosi nazwę : "Szarlotka leniwej żony"

i jak na leniwą żoneczkę przystało, będzie szybko, prosto, tanio, łatwo :)

Przepis początkowo dała do sieci Sonia Bohosiewicz, dla tych co nie wiedzą kto to... na szybko... to aktorka ;P
Później z racji prostoty i łatwości wykonania każdy podkradał i modyfikował no i oczywiście na mnie też przyszła kolej.

Niestety nie jest to fit ciacho ! jedyne fit są te obierki po jabłku :D które oczywiście wyrzucamy :)

nie mam wiele zdjęć, ale musicie mi wierzyć, że kiedy je przyrządzam, znika w parę minut !

REALLY!!!




A więc zaczynamy !!!

Będziemy potrzebować :

1 łyżeczka proszku do pieczenia

1,5 szklanki mąki (można dać pełnoziarnistą, ale skoro to i tak nie jest fit, nie wydziwiajmy :D)

1 i 1/3 szklanki cukru trzcinowego

1,5 szklanki bułki tartej

5 dużych jabłek ( obranych)

1 kostka masła NIE MARGARYNY , prosto z lodóweczki

cukier waniliowy ( pół opakowania )

cynamon ( tyle ile kto lubi i jak bardzo cynamon, ja posypałam tak, żeby każdy kawałek jabłka był posypany cynamonem)

opcjonalnie cukier puder

Najlepiej użyć tortownicy :)

I teraz się zaczyna... :D

Mieszamy mąkę, cukier ( może  być zwykły biały), bułkę tartą i proszek do pieczenia

Część - połowę wysypujemy na formę ( wcześniej smarując margaryną aby się nie przypalało), obrane jabłka rozkładamy na formę, które są pokrojone w kostkę

Następnie posypujemy jabłka cukrem waniliowym oraz cynamonem,

Wysypujemy resztę sypkiej połowy na jabłka, kładziemy masło pokrojone w paski po całej długości (i całe masło)

Następnie posypujemy cukrem pudrem i koniec !

Wkładamy do nagrzanego piekarnika i trzymamy ok 50 min na 200 stopniach

Wyciągamy, otwieramy zamrażalnik :D bierzemy lody, formujemy kulki i kładziemy obok pysznej ciepłej szarlotki :D

Smacznego !!!!

Komentarze