Sernik na bazie jogurtu naturalnego :)


Dzień doberek :)


Dzis wpis z przepisem na pyszny sernik na bazie jogurtu naturalnego. 

Brzmi mało zachęcająco... Jak to sernik bez sera !!!??? Otóż wyszedł pyszny a co więcej prosty, szybki i bardzo mało kaloryczny :)
Ten przepis przyda się osobom na diecie podczas świat Wielkanocy, ale u mnie w domu też zagości mimo, że u mnie same łasuchy, a jak słyszą w nazwie "fit" odrazu sceptyczne podejście. Mimo, że za kazdym razem jak coś zrobię ... "o jej jakie to pyszne  z czego to??? "

Tak, tak to że jest coś zdrowe nie znaczy że jest blee 🙂🙂🙂🙂

Do rzeczy :)


Będziemy potrzebować :
-1 duży jogurt gesty naturalny (na etykiecie ma być napisane: bardzo gesty!)
-8 łyżek mąki ryżowej (nie wiem co by było z inną, ja mam dodatkowo bezglutenowa więc jeszcze jeden atut ma ten sernik dla osób uczulonych.)
-2 łyżki mąki kokosowej 
- słodzidlo łącznie 6 łyżek, ja dałam 3 łyżki cukru trzcinowego i 3 miodu,  ale możesz dodać co chcesz :)
- 3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
-pol łyżeczki cukru waniliowego
- 1 łyżka siemienia lnianego
-ekstrakt lub aromat waniliowy ( aromatu pół tej małej buteleczki)
-2 całe jajka i 3 same białka jajek
-4 łyżki odżywki białkowej ja miałam smakową, ale możesz ominąć ten składnik 




Teraz tak, całość blendujemy, porządnie!
Nie wystraszcie się że jest leiste, ja się trochę przestraszylam 😊

Wkładamy do nagrzanego piekarnika na 180 stopni na  1h, Ale pod koniec obserwuj, bo każdy piekarnik jest inny, ja przelałam mase do keksowki (mniejszej) wysmarowalam keksowke masłem :)

Po godzinie wyciągamy ( wyłącz piekarnik i zostaw jeszcze na chwilę uchylone drzwiczki)



Poczekaj aż ostygnie. Możesz zrobić jeszcze polewe czekoladowa. 
Albo rozpuścić czekoladę w kąpieli wodnej,  albo zrobić jak ja. Uwaga podam też szybki przepis i korzystam z tej polewy w każdym cieście gdzie mam z polewą czekoladową :)

Ja to troszkę na oko robię :)

-trochę mleka, łyżeczka oleju kokosowego, łyżka miodu, kakao.  Wszystko podgrzewam w rondlu,  cały czas mieszając, ma być lekko gęsta konsystencja więc jeśli jest bardzo leista dodaj więc kakao :) ja dodaje trochę ciemnego i trochę słodkiego, ale tu pełna dowolność.
Następnie poczekaj aż ostygnie i wysmaruj ciasto. Następnie wstaw do lodówki i niech się chłodzi. Sernik i tak będzie musiał być w lodówce :)



Smacznego!!!!!😊😊😊😊😊

Komentarze