Detoks po- Świąteczny :)

Halo !



Mam nadzieję, że temat po tym weekendzie przypadnie Wam do gustu! Mam dziś dla Was dwie propozycje do jedzonka po tym ciężkim i kalorycznym jedzeniu.
Ja sobie kochani niczego nie żałowałam, ale teraz jadę z oczyszczaniem.

Jeden przepis zrobicie od tak wystarczy iść do sklepu :)

Drugi Będzie wymagał sprzętu jakim jest temperowka do warzyw ':)
Ja mam jedną z tańszych i daje rade (coś ok 20zl) i mogę z warzyw robić makaron nitki, tagiatelle :)

To zacznijmy od sałatki brokułowej z sosem czosnkowym :)


Składniki :

-cały brokuł
- ser feta ( może być light)
-pomidorki koktajlowe,  pojemniczek
- jogurt naturalny
- zabki czosnku ( w zależności jak mocny chcecie sos, ja dodałam 2 na mały jogurt )

Brokuła kroimy w różyczki, wstawiamy wodę osolona i czekamy do wrzenia.
Następnie wrzucamy Brokuła i gotujemy w zagotowanej wodzie ok 5min, musi byc Al dente :)
Pomidorki kroimy na pół i wrzucamy do miski, następnie kroimy ser feta też w kostkę i dodajemy do pomidorów :)



Robimy sos :)
Do jogurtu dodaj czosnek wycisniety przez praske, lub drobno posiekaj.
Dodaj zioła prowansalskie, szczyptę soli, szczypta curry :) i wymieszaj
Dodaj brokuł do miski, zalej jogurtem-sosem, wymerdaj i już :))
Pychotka !




Druga propozycja to spagetti z warzyw
Ja miałam marchew, ale możesz dać np, cukinie, ogórka zielonego, co chcesz i co da radę się zrobić w makaron spagetti :)

Składniki:
- jedna marchew (długa)
-garść sezamu
- 1/3 cebuli czerwonej
- garść słonecznika ( mogą być też jakieś orzechy)
-oliwa z oliwek
-sos sojowy
-przyprawy (preferuje na ostro, dodatkowo podkręci metabolizm :)


Zaczynamy :)

Myjemy i obieramy warzywo, wkładamy do temperowki i kręcimy :)

Wrzucamy na rozgrzana patelnię :)
Kroimy cebulę w drobną kostkę.
I po kolei dodajemy wszystkie składniki i podsmazamy :) doprawiamy i wkładamy na talerz i aż już a serio jest taka pycha że szok!!!
 Smacznego !!!


Komentarze